Hänt i veckan

Den här veckan har jag läst om stort och smått. B.la. om GARMIN-klockornas dåliga funktioner (förklarar varför tävlingsdistanser aldrig överensstämmer med den sträcka min klocka visar?!) se mera här och här.

En annan grej som verkar vara lite poppis är det jag ska göra idag, nämligen springa för välgörenhet. Se om ett annat sånt arrangemang här.

Om man får räkna in förra söndagen i den senaste veckan har jag också hunnit se Shervin live. Hon var ute och åkte inlines när vi var i hufvudstaden. Det var lite kul för jag följer med spänning hennes blogg och vägen mot 65 kilo (om jag minns hennes mål rätt?!). Grym tjej!!!

Kenth skrev ett tänkvärt inlägg om att tävla mycket och hur man ser på det. Nästa sommar vill jag springa fler tävlingar men i år har jag låtit bli att anmäla mig till lopp om de legat för nära inpå ett annat. Bara för att kunna hinna med att toppa formen (dra ner på träningen innan loppet). Det ska jag försöka sluta med. Självklart ska jag ha några större mål som jag kommer att toppa inför, men resten av tävlingarna ska jag vara med bara för att det är roligt. Kanske springa tillsammans med nån annan och peppa?! Idag är ett sånt lopp. Jag har inte toppat. Jag hade tänkt springa eller gå. Nu blir det tidtagning i allafall och kanske går det fort?! Jag är osäker på vilken form mitt sällskap för dagen har, men det är ändå ingen press, bara en kul grej som jag ska försöka ta som det kommer. Mer sånt!

Följer du länkarna ovan hittar du dessutom träningsbloggar jag läser i stort sett dagligen. Kanske är någon av dem ny för dig?

Kommentarer