Mitt bästa tips - lämna egot hemma!

Lättare sagt än gjort...

Vad menar jag då med det? Jo, så här. När jag ska träna nåt jag inte är bra på, t.ex. att cykla, så har jag lätt att hamna i det läget att jag jämför mig med min sambo eller nån annan som är på en helt annan nivå än jag. När jag springer så är jag ju trygg i min löpning och vad jag kan, dvs vilka tider jag kan göra, så då bryr jag mig aldrig om att nån är bättre. Jag menar, det finns ju alltid nån som är bättre än en själv på typ allt, så det är ju inget att hänga upp sig på. Utan då jämför jag med mig själv.

Tillbaka till cykling. Eftersom jag inte gjort det så mycket har jag ingen uppfattning om vad som är min nivå. Jag kan därför inte jämföra med mig själv. Min sambo han är grym på hojen. Han har cyklat en del i sina dagar. Jag är inte alls på samma nivå. Förra året köpte jag MTB och vi skulle cykla tillsammans några gånger, men jag hängde ju inte med vilket gjorde mig frustrerad och irriterad. Då är det inte kul nånstans. Jag liksom tyckte att jag borde vara bättre är vad jag var.

I år har jag bestämt mig för att lämna egot hemma. Det är en befrielse vill jag lova. Jag resonerar som så att det spelar ingen som helst roll om jag cyklar sakta, har dålig teknik om/när jag cyklar i terräng eller om jag stannar för att blogga. Huvudsaken är att jag är ute och att jag tycker att det är skönt och kul. Och vet ni, allt handlar om inställning. Nu upplever jag träningsglädje på sadeln, och jag kan lova att jag inte är en bättre cyklist, jag har bara flyttat mitt fokus!

Kommentarer