Operation kondition goes on

Idag blev det fartlek med inslag av backe! Passet totalt 10.22km, 58:11min (5:38).


Så här såg det ut i detalj:

Uppvärmning 3.36km, 19:54min (5:56)

3 x 450m backe (arctura) m jogg ner
Tider: 2:17min, 2:18min, 2:15min

Fartlek 2.83km, 15:03min (5:19)
Sprint varvat med jogging mellan lyktstolpar

Nedvarvning 1.55km, 8:53min (5:43)

Jag har lite svårt att säga om jag är nöjd eller inte just nu. Jag känner hela tiden att jag borde ha gett mer. Borde ha pressat mig, men samtidigt jag vet inte. En annan röst i huvudet säger att som långdistansare ska man ligga strax under mjölksyratröskeln på kvalitetspassen - inte över. Har läst det nånstans. I så fall låg jag bra till idag. Men va f**n vet jag egentligen???

Passet är i varje fall avklarat. Det fortlöpte enligt plan. Delar av passet gick dessutom i hyggligt tempo. Så... ja...???!! Nu är jag ett steg närmare maran.

Kommentarer