GOD MORGON MÅNDAG

Det var lite småsegt att kliva upp ur sängen i morse. Inte för att jag egentligen var trött, jag blev liksom bara kvar några minuter för länge. Ingen fara på taket men en aning halvstressigt blev det ändå. Nu är jag dock på plats på kontoret, för första gången på några veckor faktiskt om man bortser från ett kort kaffestopp i tisdags förra veckan. I övrigt har jag ju varit på resande fot i både jobb och privat. Cykelturen hit och mina morgonrutiner här kändes såväl bekanta och efterlängtade som lite ovana. Men nu sitter jag här med mitt morgonkaffe och en lugn stund innan jag kickar igång den här veckan på riktigt. Nu trivs jag.

Den här veckan kommer jag att jobba på hemmaplan rätt mycket vilket också känns bra. Jag gillar att vara ute längs vägen men har samlat på mig mycket som jag behöver kunna stöka undan här vid mitt skrivbord i någorlunda lugn och ro. Appropå det, fina Sara (träningsglädje.se) skrev förra veckan om att jobba hemma, alltså i hemmet, och det kommer jag också att göra den här veckan av olika anledningar. En dags jobb vid köksbordet blir det, troligen i morgon. Jag ska också fundera lite på hur jag ska göra med min arbetsplats framöver. Jag sitter ju idag inte så många dagar i månaden här och det börjar kännas lite onödigt med hyran. När dessutom några jobbarkompisar flyttar ut funderar jag också på att flytta min arbetsplats. Men som sagt, ingenting är bestämt ännu utan jag ska känna mig för lite och fundera på vad som kan tänkas bli bra.

Nu är det dags att dra igång den här dagen, jag önskar dig en fin måndag och en bra vecka!

Nya brillor nr 2, en kantigare variant den här veckan att variera med. Jag gillar glasögon men ledsnar snabbt, så jag köpte två par för under tusenlappen totalt

Kommentarer