AVSTÄMNING AV FÖRRA ÅRETS ÖNSKEDRÖMMAR

Inför varje nytt år skriver jag en önskelista. Jag sätter upp materiella saker jag skulle vilja ha men främst känslor eller händelser som jag vill uppleva eller uppnå. Sedan lägger jag undan listan och tittar på den först när året går mot sitt slut. När jag nu bockat av förra årets önskningar inser jag att jag borde ha en avstämning under året också för trots att jag kan sätta check på en hel del så är det också flera saker jag glömt bort att jag önskat mig och som jag ganska enkelt hade kunnat fixa om jag kommit ihåg. Det är fortfarande saker som är viktiga för mig så jag får helt enkelt flytta in dem på listan för 2016 i stället.

En sak som var på årets lista men som jag glömt att jag skrivit där var att få hem lillasyster Emma till Östersund. Något som på sätt och vis fixade sig under hösten så jag satte check på den. Nu är hon förvisso i Kapstaden ett par månader till men hemmabasen är just nu Östersund. Säkert kommer hon att flytta på sig i framtiden men det gör inget. Glad kan en aldrig vara i onödan!

Nu har jag skrivit en ny önskelista. Mer om vad som står på den kommer i ett eget inlägg framöver. Jag har bestämt mig för att byta skrivbok trots att den nuvarande inte är slut. Ja, jag skriver listan för hand sådär old school. När jag tittar i den gamla boken så finns så mycket sorgligt nedtecknat framförallt fram till 2009, som jag förvisso har behövt få ur mig och som varit viktigt att skriva om, men nu vill jag "vända blad" som kungen sa. Det förflutna ligger bakom oss. Det ger oss viktiga lärdomar men det behöver inte styra framtiden om vi inte låter det göra så. Nu ska jag ta ett viktigt steg för att fortsätta att göra upp med en tidigare version av mig själv. Låt 2016 bli ett riktigt bra år!

Emma och Nilas i soffan hos mor och far på julafton

Kommentarer