HEMMATRÄNING IGEN

Om du följer mig på instagram (@saraeborg heter jag där) vet du redan att jag förlorade mot kylan igår. Eller ja, i ärlighetens namn var det mycket det att jag saknade en plan också. Jag hade inte tänkt ut vad jag skulle träna så när jag kom hem från jobbet och hade lämnat över bilen till sambon så var jag inte överdrivet sugen att knata till gymmet. Jag tog den enkla utvägen och körde ett kort pass hemma. Men som jag brukar säga, allt är bättre än inget!

Någon månad före jul köpte jag en motionscykel begagnad tillsammans med en annan grej till ett väldigt förmånligt pris. Dessa skulle egentligen bli en julklapp till familjen och vara grunden till ett källargym i huset hemma i Brånan. Nu fick inte grejorna plats i bilen när vi åkte dit över jul så vi har cykeln inne hemma och den andra grejen i garaget i väntan på bättre tider eller större bil. Lite beroende på hur en ser det. Vi har ju en trainer också men har inte kommit oss för att sätta upp nån hoj i den i år så den här är prefekt för innetramp. Det är mest sambon som kör, han är uppe nästan varje morgon och trampar ur benen en halvtimme innan han åker till jobbet, men ett och annat pass har jag cyklat också.

Som oftast när jag tränar hemma håller jag det kort och effektivt. Det blev tio minuter på cykeln för att bli riktigt varm i kroppen och för att få upp pulsen lite, sedan blandade jag olika övningar på boll och matta, med hantlar och med kroppsvikt. Jag kollade inte klockan supernoga men uppskattar att jag höll igång minst en halvtimme i varje fall. Jag blev svettig och trött i bålen, så någon nytta gjorde det med all säkerhet. Jag har faktiskt lite lätt träningsvärk på gång om jag spänner till i magen känner jag nu, bra där.

Kommentarer