NEDKORTAD PODDWALK

Kylan håller kvar sitt grepp och idag är det kanske vinterns hittills kallaste dag. Jag har inte tränat men däremot kom jag på att jag skulle ut och fånga dagsljuset en sväng innan dagens etapper i Tour de ski skulle avverkas, som jag såklart gärna ville se från soffan. Jag fick idén lite väl sent inpå så det fick bli en lite kortare poddwalk än vanligt och jag klev in lagom till damloppet började.

I lurarna idag hade jag Träningspodden där Lovisa Sandström hade sällskap av Clara Fröberg som vickade för Jessica Almenäs. Det var inspirerande som vanligt. Jag tycker att Clara är bra på podd och intressant att lyssna på. Jag måste förresten säga att jag är riktigt imponerad av min tunna dunis från peak performance. Den kostade en slant även om jag köpte den på rea för några år sedan men den har varit välanvänd och väl värd sitt pris. Under hade jag bara ett lager förutom underkläder och jag kände mig helt rätt tempererad på överkroppen trots att silvret ligger nånstans mellan 20 och 25 minusgrader. Kallare var det över rumpa och lår. Jag tog ett par något tjockare skalbyxor från Lundhags och på fötterna så luftade jag vinterstövlarna (sorell) för första gången i vinter. Tyvärr fick jag lite skavsår så jag kunde inte riktigt kliva på som jag ville. Annars vete sjutton om jag inte gått längre ändå och skippat inledningen av TV-tittandet. Jag tyckte att det var oväntat skönt ändå att röra på min annars rätt ömma kropp. Jag känner av den där hemmaträningen ännu mera idag och baksida lår känns riktigt såriga. Nu har mörkret lagt sig men om du inte varit ute än idag så gå ut nu. Kallt javisst men se till att du håller ansikte, händer och fötter varma så är det inga problem. En buff runt ansiktet eller luva som jag har gör oväntat stor skillnad för både hud och andning.

Kommentarer