AVKOPPLANDE PÅ TÅGET

Jag har alltmer börjat åka tåg nu på mina tjänsteresor. När det fungerar så är det supersmidigt. Absolut, det händer att det blir förseningar eller i värsta fall inställda avgångar, men för det mesta så går det fint. Det är avkopplande med tåg. Det rytmiska dunkandet mot rälsen och naturen svishande förbi utanför fönstret.

Igår åkte jag till Sundsvall och i morgon står det Gävle i agendan. Jag ser fram emot några avkopplande timmar där jag varvar bokläsning, jobb vid datorn och att småslumra med en ljudbok i öronen. Självklart har jag en rykande kopp kaffe i närheten. Jag lyssnade klart på den senaste om Silverbielke igår (Motvind) så nu måste jag komma ihåg att ladda ner något nytt till resan i morgon. Jag har appen storytel* i min mobil med ett abonnemang där jag kan lyssna obegränsat. Det kostar några kronor i månaden men är helt klart värt det då jag lyssnar väldigt mycket, framförallt på mina resor. Jag har haft det i flera år nu och kan verkligen rekommendera det.


* Jag är inte sponsrad av storytel utan skriver det här för att jag tycker att det är en bra grej

Kommentarer