MORGONTRÄNING

Dagarna blir allt längre men vi har fortfarande chansen att möta gryningen under ett morgonträningspass utan att behöva kliva upp sådär svintidigt. Jag är en morgonmänniska men ingen morgonträningsmänniska om du förstår skillnaden? Jag tycker om att kliva upp någorlunda tidigt, börjar gärna jobba klockan sju istället för åtta för att kunna starta i lugn och ro. Förvisso cyklar jag gärna till jobbet men det är inte samma sak som att träningscykla. Jag är nog på många sätt en slow starter och det är säkert därför jag helst vill vara igång ett par timmar innan jag tränar. Men ibland så gör jag det ändå, drar ut på helgmorgnarna och njuter av den där härliga morgonstunden. Jag är ingen raket men känslan av att vara ute innan staden vaknat är maffig.

Ny månad idag och en ny chans till nystart. Vad säger du, ska vi ge morgonträningen en chans i februari?

Kommentarer