Fredagsfeelings

Hipp hipp hurra, det är fredag idag! En av veckans allra bästa dagar tillsammans med måndag och lördag. Eller ja, ni hör ju, jag gillar typ alla dagar. Men icke desto mindre anledning att njuta av just idag.

Det har varit en spännande vecka. Jag gick igång på en idé häromkvällen när jag cyklade hem från jobbet, då när det var sådär alldeles soligt och grönt och jag liksom hade lyckobubbel i magen för att det var så härligt. Den där idén har sedan farit runt i mig och jag har haft svårt att släppa den vilket har lett till ett konstant rus inuti. Det är rent ut sagt skithäftigt att vara i det för stunden men blir ganska tröttsamt efter ett tag. Jag bollade tankarna i går med en kollega vars kompetens jag har stort förtroende för och när hon sa "kör" så lättade det där som rusar runt lite. Nu kan jag i stället fokusera på att göra en konkret plan av det hela. Att liksom plocka ner varje liten detalj som just nu bara rusar runt, och steg för steg känna hur det lättar där inne samtidigt som planen blir alltmer detaljerad. Det är vad jag ska göra idag, bland annat. 

Idag har jag druckit mitt morgonkaffe här i soffan för att starta dagen i lugn och ro och stilla mitt inre rus för en stund. Kreativitet är fränt men också frustrerande när det tar över

Har jag förresten sagt att jag tokgillar mitt jobb? Jag utmanas och måste tänka nytt, vilket är så utvecklande på alla plan, samtidigt som jag kan bidra med erfarenheter från förr i det där jag känner mig trygg. Det är på alla sätt en utmärkt kombination. Jag är så glad att jag får uppleva det här.

Helgen står strax för dörren och även om vi knappast kan vänta oss lika härligt väder som för en vecka sedan så tänker jag mig att vara utomhus en hel del. Jag har fortfarande en del lövhögar som jag inte orkat köra till komposten ännu. Det är så mycket roligare att kratta löven än att köra bort dem. Det blir till att ta tag i det nu. Och sedan vill jag förstås cykla och springa, och inte minst kramas med nära och kära. Vide har fotbollscup i morgon också, årets första. Jag har på känn att den här helgen kommer att bli minst lika bra som vardagarna har varit den här veckan. Vad har du för helgplaner?

Kommentarer