Nyfikenturer runt Södergård

Eftersom jag har pressat min hälsa lite väl under våren, framförallt med flytten och allt stök runt det, så måste jag ta det lite varligt och bygga upp mig igen - ni vet där där med gungbrädan som jag skrev igår. Någon hård träning är det därför inte tal om just nu men motion och rörelse är ändå viktigt.

Så, jag cyklar ofta och gärna men det blir förhållandevis korta turer och i lågt tempo. Igår var jag ute på en nyfikenrunda här i omgivningarna igen och hittade flera superfina grusvägar. Jag älskar att cykla grusvägar i min ensamhet. På långpass lyssnar jag ofta på poddar men igår lyssnade jag på naturen. Ni vet däcken mot marken, fåglar som kvittrar och vinden i träden. Sedan mötte jag två hästar också och deras kuskar bak i vagnarna.

På vägen hem fick jag av en händelse se en kvinna som var ute och sprang. Hon vek in i skogen på en plats där jag förut en gång anat att det kanske börjar en stig. Jag provkörde första biten och det såg ut att kunna vara riktigt fint där både för att cykla och springa, så dit kommer jag att återvända ganska snart.

Kommentarer