Premiärpasset i löparskor

Veckans träningsplan föll redan på veckans första dag, men så går det ibland. Fast alltså jag tränade men inte på gymmet som tänkt, trots att jag så duktigt packat med mig träningskläder och allt. 

Latmasken hittade på massor av ursäkter och när det kom en öppning som gjorde att jag kunde smita undan ett tag så tog jag tydligen den och vips så var jag hemma från jobbet utan att ha passerat gymmet på vägen. Sedan lallade jag bort lite ännu mer tid på att dricka en espresso, skåp-äta lite chiapudding och torrostade jordnötter och allt möjligt annat som jag kunde komma på, innan jag äntligen fick tummen ur och kom ut genom ytterdörren.

Hurra hurra hurra för mig som nu har genomfört det första löppasset utomhus sedan vi flyttade! Vis av erfarenhet startade jag upp med gågging för att minska risken för bakslag. Upplägget blev att varva 4 minuter jogg och 1 minut gång på en lagom runda som jag mätt ut med cykel alldeles här i krokarna. Nästan exakt 4 kilometer dörr till dörr faktiskt.

Och inte nog med det, sedan tog jag tillfället i akt och körde en "minicirkel" på altanen. Tre varv med armhävingar,  planka med benindrag och stepup i trappan fick avsluta passet som länge såg ut som om det skulle bli inställt. Behöver jag säga att jag är ohyggligt nöjd över mig själv?!

Kommentarer