Sköna maj välkommen!

April gick verkligen i ett nafs tycker ni inte? Vi har nu bott bra precis en månad i huset och det är som om vi alltid bott där. Tänk så snabbt en anpassar sig till nytt ändå.

Inför månaden som gått tänkte jag att jag skulle cykla massor och om det är något jag gjort på motionsfronten i april så är det just att cykla. Sedan har det inte blivit lika mycket som jag hade tänkt, men ändå. Jag har cyklat till jobbet, jag har cyklat på upptäckarrundor i min omgivning, jag har cyklat lång grusvägsdistans och jag har myscyklat bredvid en springande Ida. Rätt bra cykelmånad ändå alltså.

LÄS OCKSÅ: Hallå där april

Nu är det maj, en ny månad med nya möjligheter. När jag tittar i bloggarkivet från förra året så ser jag att maj 2015 innehöll massor av rörelse med kiddosarna. Vi cyklade, sprang och tränade på gym. Det tycker jag att vi ska göra i år igen. Jag har ju inte riktigt kommit igång med min egen löpning efter flyttstress, förkylning och massor av andra bra ursäkter som jag kan rabbla upp om någon vill höra dem, så egentligen passar det utmärkt nu att springa med de små. Jag ser särskilt fram emot att få ta med Vide på cykel hem till Södergård. Det blir ett lagom cykeläventyr för oss.

Vide och jag sprang runt Lillsjön tillsammans i maj förra året


Kristihimmelfärdshelgen 2015 spenderades i Trondheim, där vi firade att mamma/momma/svärmor fyllt 60 år. Hotellet hade ett litet gym och där fick kiddosarna prova på att gå och springa på löpband för första gången

 Sist men inte minst, cykel med finaste Vide. Det blev en hel del turer förra sommaren med start i maj och nu ser jag fram emot årets cykelsommar!

Kommentarer