Till jobbet på tramphoj

Jag har ju en ambition om att cykla till jobbet en dag i veckan, vilket går lite sisådär. Förra veckan hoppade jag över det men så igår, då fick jag tummen ur så att säga. Jag blev överraskad av hur kallt det var, en har tydligen redan vant sig vid sommartemperaturerna, så den enda ynka lilla plusgraden där på morgonkvisten värmde inte precis. Men med en något tjockare jacka på tunn underställströja så funkade det ändå hyggligt. Det var nog mest låren som blev kalla.

Framme på kontoret och cykeln "stallas in" bakom skrivbordet. Vi har omklädningsrum och dusch i källaren så det funkar bra att smita ner en snabbis och fixa till sig innan jobbet drar igång

På väg till jobbet tar jag i princip alltid den kortaste vägen, även om jag är ute i god tid. Det är som om jag inte kan komma igång med jobbet nog snart. Däremot på hemvägen om vädret är fint, som det var igår kväll, då blir det gärna en extrarunda. Jag körde nere vid Storsjön, från Minnesgärdet och hela vägen bort till Brunflo istället för att vika upp mot Södergård från Grytan. Insåg att jag skulle behöva 18 kilometer för att på dagstotalen komma över 30 så det blev ytterligare en vända på grusvägar nära hemma bara för att få klockan att ticka över. Ibland får en ju sådana där saker för sig. Fast om det inte hade varit så hiskeligt sent så hade jag nog cyklat längre för det var så himla fint väder.

Kommentarer

Elisabeth sa…
Nu fick jag en kick, kanske det skall bli min stora utmaning att cykla till jobbet en dag i veckan.

TACK
SARA BORG sa…
Trampa på Elisabeth :-)