Sköna maj välkommen!

Åsså var det en ny månad då helt plötsligt. April sprang förbi så snabbt men för den sakens skull inte alls obemärkt. Jag tar med mig känslan av att känna mig stark i löpningen in i den nya månaden och njuter av post-halvmara-känslorna så länge jag kan. Just nu känns alla distanser under 15 kilometer rätt så kort. Jag vet att det kommer att gå över, förmodligen snart, men tills dess ska jag njuta. Tro mig.

I maj ska jag fortsätta beta av punkterna på min springlista. Faktum är att jag fuskgjorde en av grejorna igår. Det där med långpass på grusvägar och stig, fast jag tog bara en del av sträckan och jag gjorde det själv. En kanske kan säga att jag testade den lite. Jag sneglade förresten lite bakåt för att se vad jag gjorde i maj förra året. Det visade sig att jag precis hade kommit igång med löpning igen efter trassel med luftrören under våren. Lillasyster och jag sprang massor av intervallpass och konditionen blev allt bättre vecka efter vecka. Jag cyklade en del också, även smalhjuling faktiskt, och upptäckte nya vägar och stigar nära vårt hus. Vi var ju i princip nyinflyttade då. Nu ser jag fram emot att vädret ska visa sig från en bättre sida än i april, många härliga träningspass, att rabarbern ska skjuta i höjden så att jag kan baka årets första rabarberpaj och massor av annat. Sköna maj välkommen!

Jag tänker att maj ska få bli en riktig springmånad!

Kommentarer