I skogen laddar jag ny energi


Det är märkligt ändå hur en förändras, hur jag förändras. För några år sedan hatade jag att springa utanför asfalten. Det var svårt och jobbigt. Jag orkade och kunde inte lyfta fötterna ordentligt och balansen var riktigt kass. Nu vill jag sällan springa någon annanstans! I skogen kan jag andas. I skogen kan jag koppla av. I skogen blir tankarna klarare och renare. I skogen laddar jag ny energi. 

Juni var som sagt en tävlingsintensiv månad och det som annars är min vanliga motion - mysjoggarna i skogen hemomkring - har inte riktigt fått plats. Jag har saknat dem. Igår tog jag en efterlängtad "afterwork" i löparskorna. Så efterlängtad att den vanliga femkilometersrundan skarvades på både i början och slutet, så att den stannade på 7 kilometer i stället. Jag hade vilat helt från löpningen sedan loppet i lördags men nu längtar jag verkligen mera spring!

Kommentarer