Kvällsmys på Högbo-stigarna

Äntligen stigmys i Högbo

Jag har hyllat Högbo MTB-arena här i bloggen flera gånger tidigare men tar gärna tillfället i akt att göra det igen. Jag fullkomligt tokdiggar konceptet med uppmärkta stigar för olika åldrar, teknisk kompetens och kondition. Här kan hela familjen hitta något som passar. Min favorit är cerise bana på 15 kilometer, där det blandas friskt vad gäller rötter, stenar, spång och avsnitt med grus-/skogsbilväg. 


I början på veckan passade vi på att göra en liten avstickare från planerad rutt. L har semester och jag flexade ut lite tidigare så att vi kunde dra hemifrån vid tre på eftermiddagen. Med ett kort stopp hos vår cykelhandlare i Sundsvall, Big Bike, fortsatte vi vidare mot Gävle och var ombytta och klara för hoj vid åttasnåret. Ett varv på favoritbanan hann vi med innan det blev alltför sent. Jag var lite ringrostig i början och det var sjukt ovant att cykla Rhyme - min turkosa skogsmaskin - istället för den rejsiga Eran, men jag tyckte ändå att jag har lyft mig en aning sedan vi var där sist. Jag lyckades i och för sig dra på en vurpa när jag körde rakt in i en sten i stället för att klättra över den, som tanken var, men det blev inte värre än några nya blåmärken på benen och en öm axel. Det är sådant som går över. 

Cykellycklig i Högbo

Kommentarer