Intensiv inledning på tävlingssommaren 2017

Nummerlapp på bröstet har gjort susen för min löparform!

Juni har passerat och vilken intensiv månad det blev! Efter den där halvmaran i slutet på april så fick jag en sådan loppfeeling som jag inte haft på flera år (och saknat) att jag tog tillfället i akt att stå på nästan alla startlinjer jag kunde hitta från slutet på maj till nu i början på juli.

På plussidan står att jag verkligen har tävlat mig till en bättre form än på länge. Här är det kanske på sin plats att tydliggöra att när jag pratar om form så pratar jag prestation och löp-/cykelform. Tidningarnas "komma i form" är oftast något helt annat. Kvalitet höjer verkligen prestationsförmågan, inget snack om den saken, och kvalitetsträning är annars en bristvara i min vardag. Jag rör gärna på mig men några högpulsaktiviteter blir det sällan. Nu har jag lyckats springa på tider som bara funnits i drömmarna under de senaste åren och jag har hittat tillbaka till lusten att tävla igen. Det känns fantastiskt! Här kommer en samlad uppställning över mina starter hittills.

Tävlingssommaren 2017:

Kommentarer