MADE IN BRÅNAN... uppdaterat


Befinner mig i ett vintrigt vackert Brånan just nu. Laddar batterierna efter en tung period med tentaplugg och förkylning. Anlände i går kväll och det visade sig att syster, som också är här i några dagar, hade styrt upp ett schema för min vistelse.



Väcktes i morse av en mycket högljudd Vide som låg och asgarvade i rummet bredvid. Klockan var då runt 9 och jag hade fått en god natts sömn, trots vissa problem att somna in i går kväll. Idag har vi promenerat och kollat på den nya hästen i Borgs, Leo. En liten krabat vars mage nästan tar i snön när han går.



Har också hunnit med att kolla in snöläget på skotercross-banan
i Åsarna och ett besök på Kullens Gårdsmejeri i Klövsjö.

Jag rekommenderar er alla som har vägarna förbi att göra ett stopp här. Supergott fika i mysig miljö. Så här före jul bjuder de dessutom på hemkokt lingonglögg, mumma!!! Jag har länge velat åka dit, då familjen talat sig varm för stället, och nu fick jag äntligen tillfälle. Tack Elin för det :-)

På kvällen tittade vi på Andrea i Åsarnas luciatåg och därefter besökte vi ett kvällsöppet Svenstavik och jag köpte några julklappar. Det var allt för nu, på återseende!

(Kolla in Elin & Vides mössor!)



KRAM

Kommentarer

Anonym sa…
Lät härligt!!!