"Vaden är som en fiolsträng"

Ett ökänt citat i familjen Ingvar Borg, fälld av just pappa Ingvar själv en gång för många år sedan. Det var på en camping i Mora och fadern hade väl tryckt på lite väl hårt på sin sträcka under löpartävlingen Vasastafetten, om jag minns rätt. Det roliga var att resten av familjen inte alls uppfattade att det var vad han sa. "Audin är fyrhjulsdriven" hörde ena systern och mamman hörde "Volvon är fyrhjulsdriven"... Den ena såg väl en volvo och den andre en audi och fick därför ihop det så... Blev ett komiskt missförstånd.

Hur som helst, det var inte det jag hade tänkt säga utan just att mina vader känns som fiolsträngar. Måndagens löpskolning i syfte att blir en bättre löpare även om det råkar finnas lite ojämnheter i asfalten... (jag lyfter typ inte fötterna när jag springer, ser jätte fånigt ut) har satt sej i vaderna vill jag lova. Trots vila i går så har jag fortfarande svårt att gå, så stela är dom. "Varit ute för långt och för länge" konstaterade idrottsintresserade kollegan S-B när jag staplade in på jobbet igår morse, och sen gav han mej några tips.

Kommentarer