Lekplats för vuxna



Den senaste månaden (då jag varit lite frånvarande här) har jag jobbat mest uppe i Umeå. Mycket jobb har det som sagt blivit där men jag har verkligen försökt att ta mej ut och gå eller springa också, dels för träningens skull men också för att rensa huvudet och tänka på annat.

Ett och annat smultronställe har jag hittat, bland annat denna "lekplats för vuxna". På andra sidan älven (från centrum sett) beläget kan man göra ett stopp och köra några varv på den här grejen/maskinen. Med rodd, dips och tung/trög armcykel kan man aktiviera hela överkroppen. Jag körde så många jag orkade av varje, varv på varv utan vila vilket gjorde att jag förutom att träna styrka även fick upp pulsen riktigt ordentligt. Tummen upp för den här! Skulle gärna se ett par sånna även i Östersund.

Kommentarer