Sånt man inte pratar eller skriver om?!

Hörrö ni, det här med PMS och mens... Jag läser en hel del träningsbloggar, men som jag kommer i håg just nu iaf har jag aldrig sett nåt inlägg om det här med att träna/tävla när man har PMS eller mens. Är det fortfarande sånt man inte pratar om, som inte är riktigt okej?

Jag funderar mycket kring det där. När under månaden som kvinnokroppen kan prestera som allra bäst. Finns säkert studier på det va, eller? Jag lägger på mej ganska mycket vätska när jag ska ha mens vilket gör att jag känner mej tung och klumpig, men jag mår ändå väldigt bra av att träna då, rent psykiskt alltså.

Jag har ett jävla jobbigt PMS-humör förresten. Eller ja, inte så att jag är arg direkt men småsur mest hela tiden. Eller ganska jättesur om jag ska vara ärlig, och det ska man ju vara. En riktig citronvaginagumma (finare ord för surfitta typ). Inte alls kul. Skitless på mej själv mest, inte så mycket på andra. Blir gladare när jag tränat. Jaha, så då vet ni ju det också. Det var inte det inlägget skulle handla om men jag kan ju passa på att tacka er i min närhet som står ut under den här tiden, nu när jag liksom ändå halkade in på ämnet :)

Hur som helst, när i månaden är förutsättningarna som bäst för att jag ska springa snabbt? Det är ju det jag undrar. Skulle vara kul att veta hur det är för andra. Hur andra funkar under mensen.

Kommentarer