Prioriteringar

Idag skriver Martin:
Allt handlar om prioriteringar

Själv tycker jag att en av fördelarna med att träna som jag gör är att jag inte känner att jag behöver stå över eftermiddagsfika på jobbet, och tackar därför sällan nej till en bulle, kaka, tårtbit... eller två. Nu är det inte varje dag vi fikar på mitt jobb, men ändå. Kollegor utbrister då ofta "va, äter du sånt, du som tränar så mycket"! Då är det skönt att kunna kontra med att det är ju just därför jag kan göra det. Det brukar få tyst på dom flesta.

Jag är ingen extrem hälsofanatiker och varken tränar eller äter efter någon särskild plan. Jag gör lite som jag känner och ibland blir det mer eller mindre av både det ena och det andra. Det funkar för mej just nu. Det skulle dock vara kul att nån gång i livet göra en seriös satsning och se vad man kan uppnå, men det har jag sagt i 10 år och kommer nog fortsätta så. Kanske nåt att ta tag i när man fyller 50?! ;)

Kommentarer