Ett inlägg för F

Den här veckan har jag blivit extra påmind om vikten av att visa uppskattning för nära och kära. En person som jag tycker mycket om och som betyder mycket för mej och resten av familjen (men som kanske inte fått så mycket uppmärksamhet i min blogg) är Vide och Nilas pappa Fredrik. Det här inlägget tillägnar jag dej.

Fredrik och jag träffades nog första gången 1988 då vi började i första klass. Sen har vi kamperat ihop i 9 år tillsammans i skolan. F påstår själv att han var busig och lite stökig, men det minns inte jag. Jag (och typ alla andra tjejer på skolan) tyckte att han var söt och vi turades om att fråga chans och vara ihop med honom under några år. Mycket smidigt ;)

När han sen blev tillsammans med min lillasyster (långt senare alltså) och blev en del av vår familj kunde jag knappast klaga på syrrans val. En snällare och finare människa får man leta efter. När sen Vide och Nilas blev till, som båda är sin pappa upp i dagen, är vi för alltid på ett eller annat sätt sammanlänkade.

Ofta gör vi i familjen saker tillsammans allihopa. Då trivs jag som allra bäst. På torsdag kväll kommer vi att kliva på nattåget för att åka till Stockholm. Lars säger att vi är som ett zigenarpack, och det ligger väl ett och annat i det. F och jag ska springa maran (han fick starten av mej och Lars i 30års-present) och resten av familjen ska heja på. Vilket äventyr! Här kommer några väl valda bilder från mina och F´s tidigare löparrelaterade evenemang:

Långpass långfredag 2011

Tävling spring en mil vinn en bil i maj 2011

Långpass långfredag 2012

Vänta bara tills på lördag. Då ska fotosamlingen kompletteras med ett gäng bilder från Stockholm Marathon 2012! Fredrik, vad blir vårt nästa upptåg?

Kommentarer

Elin sa…
Han är bara bäst <3
Och vad gäller kommande upptåg så tycker jag att vi ska satsa på islandshästridning tillsammans hela familjen. Det, om nåt, blir en stoooor utmaning iaf för Fredrik! Moahahahaha!
Puss på dig, du är underbar min storasyster .