Shortstest

Ok! Shortsen är testade på dagens 10 kilometer och får godkänt. Är det varmt på lördag så springer jag i dom. Däremot tog jag mej bara 11 meter innan vätskebältet jag köpt idag gled av. Det var gjort i ett stretchigt material så när jag sprang med vatten i alla 4 flaskorna så töjdes det ut och gled av. Sämsta tänkbara betyg på det. Provade då att springa med en liten flaska i handen i stället och det kändes helt ok. Skulle ju funka att köra så och bara fylla upp den på vätskekontrollerna. Tål att fundera vidare på... Jag har aldrig sett på löpning som nån materialsport men nu börjar jag faan tänka om. Det är mycket som ska funka när man ska stå ut i så många timmar...

Kommentarer

Vätskebältet är ett stort problem för mig också! De är inte gjorda för kvinnokroppar! Och materialet de är gjorda i är helt fel! Det orde vara i ett slemmigt, segt material som inte går att rucka på då man klär det på sig!
SARA BORG sa…
Helt galet alltså. hur kan det inte vara gjort för att klara sin egen vikt??? Jaja, en vecka kvar att leta nåt annat på men buhuhu för att jag i så fall inte kommer att hinna testa ett nytt innan loppet :(