Tillbakablick

Jag är den typen av person som sällan tittar i backspegeln. Jag ältar inte det som varit, vilket är en bra egenskap. MEN det innebär ju att jag ibland även glömmer bort sånt som varit positivt. Att tänka på glada minnen kan ju också vara stimulerande för framtiden eller för att uthärda nuet (om man har en dålig dag).

För skojs skull klickade jag på rubriken Veckans här i bloggen och kollade hur jag tränat förra sommaren. Oj vilka tider jag gjorde! Jag var ju i bra form ju. Gjorde milen på 48 minuter på träning utan att det ens var jobbigt. Det innebär att jag egentligen hade kapacitet neråt 45 på tävling, då jag oftast kan pressa mig mer. Blev lite nostalgisk och började titta igenom fotoalbumet i mobilen också för samma tidsperiod och hittade detta.

Konstaterar följande:

1. Saknade överarmstatuering (den tillkom 2 dagar senare)
2. Jag har exakt samma frisyr på bilden som idag. Den har visserligen varierat i både färg och form under året som gått, men ändå. TRIST!
3. Jag var en bättre/snabbare löpare då, men är mer grundtränad i kroppen nu. Starkare.
4. Jag satsade på kvalitet före kvantitet och hade fler vilodagar. Nu tränar jag oftare men inte lika hårt.

Kommentarer