Dagens träning

Stirrig blick och knallrött fejs, så såg jag ut efter min morgonjogg. Det blev "Statoil-rundan", en 3.9km som var standard för mig då jag återupptog regelbunden löpträning för två år sedan efter ca 8 år med mer sporadisk löpning. Efterhand har jag ökat på den distansen och springer numera sällan under 5km eftersom jag haft fokus på långa lopp både förra året (halvmarathon) och i år (marathon).

Hur gick det då? Jo, benen kändes först väldigt tunga. Baksida lår var som stockar. Efter ca 1 km släppte det och jag rullade på fint. Det var en riktigt skön start på dagen.

Tot 3.91km, 21.46min (5:35)

Förra året morgontränade jag en hel del, främst på helgen. Då var träningen gjord och man kunde fokusera på annat resten av dagen. I år har jag tappat bort det där lite. Endast några få pass, mest då jag varit på resa och vetat att jag skulle jobba kväll har det blivit av. Vi får se i höst, kanske ändrar jag om lite och lägger in morgonträning igen.

Kommentarer

Maria sa…
Jag diggar morgonträning. Dagen startar så bra då och det känns som att träningen tar mindre tid. Lättare att stiga upp lite tidigare och gå och träna än att vara uppe lite längre för att träna (sjukt kvällstrött ju:)