Blogga på arbetstid?

Jag fick en syrlig och ganska rolig kommentar förra veckan med en fråga om vad min arbetsgivare tycker om att jag bloggar på arbetstid. Svaret är kort och gott att den här bloggen helt och hållet drivs på min fritid, dvs före eller efter jobbet samt på raster. Läsare som hängt med ett tag vet hur mina dagar ser ut, och när "bloggtid" är och inte, mer om det här! Just nu till exempel, nu är klockan 12:21 och jag har lunch.

Jag undviker också att blogga eller privatsurfar från min jobbdator. Inte för att arbetsgivaren säger det utan för att jag nog skulle skämmas om jag drog på oss virus för att jag gjort privata ärenden. Nä, jag har egen/privat telefon och padda som jag kan blogga eller surfa från på mina raster om tillfälle ges och lusten finns.

Sedan finns det ju en fiffig funktion som jag använder mycket, och det är att tidsinställa inlägg. Jag är nämligen extremt bloggsugen ibland och kan då producera typ 5 inlägg. För att sprida ut dem lite för er läsare så ställer jag helt enkelt in när dessa ska bli synliga i bloggen. Vanligast är att jag använder den här funktionen för att publicera recept eller inspirationsbilder. Mycket annat som syns här är ju ögonblicks-bilder som visas direkt.

Hur tänker ni andra som bloggar? Brukar ni tidsinställa inlägg eller publicerar ni alltid direkt?

Kommentarer