Byggarkäk

I dag står det överkroppsstyrka på min veckoplan och jag passade därför på att äta lite extra protein och fett i form av ett ägg till eftermiddagsfikat. Annars äter jag ofta hallon och kesella, vilket jag gjorde i dag också, men jag tänkte att lite bonus byggmaterial inte kunde skada ;)

Hur tänker ni kring det där med "extraäta" i samband med träning? Jag gör egentligen inte så utan jag blev bara sugen i morse och tog med ett kokt ägg för att det fanns i kylen... Nu när jag ska skaffa mig lår och rumpa kanske jag borde äta mer taktiskt?!

Kommentarer

Maria sa…
Hm har jag tränat hårt du försöker jag fylla på ordentligt efter el dagen efter. Fyller inte på något extra innan utan alltså efter (om passet var hårt :)

Men usch så jobbigt det är att vara förkyld och inte alls få/orka/bör träna! Kanske till helgen, kanske det blir ett pass på lördag :) Hoppas
Jennie sa…
Jag fyller inte på något speciellt efter träning. Är jag sugen så äter jag lite nötter, ost eller salami.

Jag kör periodisk fasta ibland, då hoppar jag över frukosten och kör ett hårt träningspass på lunchen. Kör mycket kroppsövningar med armhävningar, pull ups, hängande benböj m.m. Tränar också kettlebells svingar, squats och pressar. Det är kul att träna.

/Jennie