Kladdkaka med mandelmjöl

Jag bakade ju i fredags kväll och lovade recept på det som blev gott, dvs kladdkakan. (Den andra blev ingen höjdare, men jag ska modifiera receptet lite så återkommer jag med ett utlåtande om den). Inspirationen kom från Anna men som vanligt modifierade jag receptet en aning.

Du behöver:
4 ägg
1 dl Stevia strö (jag rekommenderar ICA´s)
150 gram smör
100 gram Lindh 86 % choklad
1 tsk bakpulver
2 dl mandelmjöl
1 krm vaniljpulver
(riven kokos)

Gör så här:
Smält smör i en kastrull på spisen och lägg sedan i chokladen så att den också smälter.
Vispa ägg och Stevia pösigt. Blanda i alla torra ingredienser i äggsmeten och häll ner smör- och chokladblandningen på slutet. Smöra en ungsform med löstagbar kant stö riven kokos över botten. Häll ner smeten och grädda i mitten av ugnen på 200 grader i ca 10 minuter.

Kommentarer