Torsdagspepp och en ny tid börjar

I dag är det på sätt och vis en stor dag för mig. I dag lämnar jag officiellt över en del av den verksamhet som jag haft det övergripande ansvaret för (men inte hunnit med under det senaste året) till min nye kollega. Det känns lite vemodigt såklart men allra mest bara väldigt bra. Nu slipper jag känna dåligt samvete över att inte hinna med de kollegor jag tvingats åsidosätta under året då verksamheten i min region har expanderat. Nu kan jag återskapa den struktur och stabilitet jag brukar vara bra på. Jag ska arbeta långsiktigt och vi ska tillsammans nå våra mål. En ny tid börjar nu and that is a good thing!

Kommentarer

Maria sa…
Härligt, vilket område släpper du? Kortare resor då också? Ha en fin torsdag
SARA BORG sa…
Gäveleborgs län :(
Resorna blir inte kortare och kanske heller inte färre (även om jag ändå tror det) men de saker jag snappar upp på de resor jag gör får jag möjlighet att arbeta igenom på ett annat sätt än jag hinner nu. Det blir liksom så mycket input hela tiden men ingen tid för reflektion, planeing, struktur, genomförande uppföljning osv. Allt blir släcka bränder och alldeles för lite långsiktigt arbete.
SARA BORG sa…
Tack detsamma förresten Maria :)