Träna på att gå?

Idag är det inledningen av Tour de Ski vilket jag såklart inte tänker missa! Jag hade lite lösa tankar om att åka skidor själv innan lunch men då det snöat och blås i natt och jag var osäker på om man preppat spåren så tog jag en frisk-luft-promenad i stället. (Jag skiljer på sån och hurtbulleprom/PW)
Blåsigt men bara ca -3 grader. Jag har underställ plus mössa, vantar, tunn dunjacka och skalbyxor. På fötterna mina Salomon.

Jag kan lätt konstatera att jag borde gå oftare. Jag blir trött i både ländrygg och fotleder. Inte så konstigt idag kanske då de 5 kilometer gångvägar jag gick på var oplogade, men ändå. Fram för mer rörelse i min vardag. Svårt att tro kanske men jag är en ganska lat människa i grunden. Jag råkar bara gilla att träna. Däremot tar jag oftast bilen till jobb, affär, gym osv...

Kommentarer