SMART till Stockholm Marathon 2013

Som jag skrev igår så siktar jag såklart på att förbättra min tid på maran, när det den 1 juni 2013 är dags att ta sig an distansen 42 kilometer igen!

Man brukar ju säga att målsättningar ska vara smarta, dvs:

1. Specifika
2. Mätbara
3. Attraktiva
4. Realistiska
5. Tidsbestämda


Jag har funderat på mitt mål att komma under 3:50 utifrån det här.

Specifikt - Jag siktar på en huvudmålsättning och det är att springa på en viss tid.

Mätbart - Målsättningen är lätt att mäta med hjälp av klockan.

Attraktivt - Självklart vill jag förbättra min tid! Sen finns det givetvis en sporre i att göra vad jag kan för att bli bättre för att än en gång försöka hålla F bakom mig.

Realistiskt - Att förbättra mig med ca 10 minuter på 42 kilometer ska inte vara någon omöjlighet. Jag hade väldigt ont i slutet av loppet förra gången och kan jag slippa det så borde jag kunna avsluta ännu starkare än sist.

Tidsbestämt - Lördagen den 1 juni ska det avgöras. Då får vi se om jag når hela vägen fram! Det är nästan så att jag längtar lite grann nu :)

Det är dessutom viktigt att inte sätta ett för mesigt mål tycker jag, utan det måste vara lite tufft satt, annars är det lätt att jag blir för lat. Sikta mot stjärnorna och nå talltopparna, ni vet! Där för spetsar jag till det och skriver att målet blir 3:48.

Kommentarer