Tävlingsplan och målsättningar 2013

Jahapp, jag lovade nångång under senhösten eller i början på vintern att jag i mellandagarna skulle avslöja hur jag tänker inför 2013, och det börjar väl bli hög tid för det nu?!

Att det blir maran har jag redan offentliggjort, så det vet ni väl vid det här laget, men faktiskt var Lidingöloppet den första tävlingen jag anmälde mig till, och det i stort sett samma dag som anmälan öppnade. Så pappa, se upp! Din tid på 2:48 kommer självklart att vara mitt mål att slå!

Jag har faktiskt sprungit(/gått) Lidingöloppet en gång, jag tror att det var 2003, så det blir precis 10 år sen. Tiden var 3:45 trots en kanonform tidigare under sommaren, men så kan det gå ibland. Ingen träning alls på en månad innan loppet (sjukdom) gjorde att fötter och knän gjorde så rysligt ont att jag inte vågade springa nästan alls andra halvan av loppet. Det var tungt mentalt då, men är ju bara bra nu, för den tiden ska jag väl lyckas slå ändå?! Det var faktiskt efter det som jag slutade vara löpare och bara sprang några gånger per år ända fram till hösten 2010.

Hur som helst, tillbaka till sommaren 2013. Det här drömmer jag om!

1 juni Stockholm Marathon (ANMÄLD)
10 juni Vårruset Östersund (om kroppen är ok)
26 - 29 juni St Olavsloppet (om det finns nåt lag som vill ha mig???)
4 augusti Stockholm Ultra 50 km (sugen, dock ej anmäld)
24 augusti Vasastafetten (om det blir nåt lag?!)
7 september Tjejmilen (ej anmäld ännu, måste ta tag i det. Mamma, är du?)
28 september Lidingöloppet (ANMÄLD)


På maran vill jag såklart förbättra tiden, även om jag verkligen gjorde ett lopp på toppen av min förmåga förra gången det begav sig. Jag får väl säga att jag siktar på 3:50 den här gången!

Milen bara ska jag sub 45 på, nåt annat finns inte. Jag vet vad jag behöver göra för att nå dit, problemet är bara att jag är en aning bekväm... Skärpning Sara så kommer det att gå galant!

På 50 kilometer så tänker jag att jag först och främst ska ta mig runt. Ultra verkar ju sådär trevligt och mysigt. Jag uppfattar det som att det mer handlar om att ha roligt än att jaga tider, vilket i så fall är nåt helt i min smak. Jag älskar ju myslöpning och är uthållig. Men vem vet, jag kanske har helt fel så det vore skoj att testa på den världen.

Lidingö vet ni redan, terräng är inte min kopp te men jag ska göra mitt bästa och träna för att fixa 2:45...

Kommentarer

Anonym sa…
Inte anmäld/mamma