Dagens träning: Biceps & axlar

Det blev ett pass på Golds idag ändå. Det var överkroppsstyrka som var planen och så blev det, med fokus på biceps och axlar. Jag försökte köra på samma spår som jag gjorde på benpasset igår, dvs tyngre vikter och färre reps.

Därmed är sista passet den här veckan avklarat, vilket också var sista passet i min första träningsperiod (4 veckor) inför Stockholm Marathon.


I morgon lämnar vi Östersund för att åka mot hufvudstaden och sedan på tisdag morgon flyga i väg för en veckas "trainingcamp" i solsken (hoppas jag). Det är fri träning som gäller i en vecka och sedan startar jag upp en ny fokuserad löpträningsperiod när jag kommer hem igen. Jag tycker att det har funkat över förväntan de här fyra veckorna jag har kört efter plan, jag har bara gjort några små justeringar/avvikelser, så det känns ganska självklart att köra vidare på det spåret.

Kommentarer