Dags för återhämtningsvecka!

Vecka 4, 21-27 jan: Återhämtningsvecka 3 pass löpning
1. Distans 12km (5:45-6:10)
2. Distans 6-8km (5:30-6:00)
3. Intervaller (4:45), 10 x 2min med 1min vila mellan varje

Då förra veckan dels innehöll ett löppass mer är de tidigare veckorna i min första träningsperiod inför maran, samt även det längsta passet hittills (blev ju 20 km), är det nu dags att vila löpmuskler, knän och leder.

Planen är därför att återigen köra 3 pass löpning samt även att korta ner alla passen. Det blir inget långpass utan i stället ett något längre distanspass än jag kört hittills i perioden.

Det här öppnar upp för alternativ träning och jag hoppas få in lite längdskidor!

OBS! Nästa vecka åker vi på semester. Vi har visserligen tänkt oss att träna en hel del, men då vi aldrig varit där förut är det svårt att veta förutsättningarna. Jag kommer därför inte att lägga ut nån plan i förväg tror jag. Kanske blir det en kortare runda varje dag, eller längre rundor då och då... :)

Kommentarer