Räddare i nöden!

Dagen efter mitt tvåmilspass för nån vecka sen gjorde sig min långlöpsrumpa påmind. Jag får grymma nervklämningar som gör att jag får ont ont ont. Det kommer när jag sprungit mycket eller kört jetski. Känslan är nästan att benet (får oftast på ena sidan) inte bär, det smärtar från rumpan och strålar ner i hela benet och ibland går det inte att belasta alls. Jag liksom "tappar" benet.

Jag börjar få ganska bra koll på hur jag ska få bort det, och mitt bästa recept hittills är rörlighet för bäckenet följt av stretch/uppmjukning av höftböj och rumpa. Det avslutas med rejält med liniment av den här typen. Det bränner helt galet på huden (så ta det försiktigt om du vill testa) men gör gott för musklerna.

Linnex finns att köpa hos massageterapeuter och hälsokostaffärer. Try it!

Kommentarer