Mental avkoppling


Idag har det varit en sån här hektisk dag ni vet då man liksom tuffar på i ett flow hela dagen. Vi rivstartade med möten på förmiddagen och sen tog jag en kort lunch för att jobba vidare. Hela eftermiddagen riktigt längtade jag efter att få komma hem, byta om och ge mig ut i friska luften på en lugn jogg. Jag längtade så mycket att jag inte ens satte mig vid datorn innan, som jag brukar göra för att bli motiverad. Idag fanns det där av sig själv.

Jag sprang kvantumrundan som jag kallar den. Utan ljudbok. Jag lyssnade på mina steg och mina andetag. Fullt fokus på allt och ingenting. Så otroligt skönt och avkopplande att bara lalla på i det tempo som känns bra för kroppen. Jag har ett grymt självförtroende i distanslöpningen just nu även om jag vet att det måste gå avsevärt fortare på den där maran i juni än det gjorde på mina 6 kilometer idag...

Kommentarer