Sportsgym Odenskog

Dagens pass vid premiärbesöket i Odenskog bestod av 15 minuter cykel, assisterade dips och chins, armhävningar, och olika kettlebellsvingar.

Gymmet har cardiohörna, fria vikter, gymmaskiner, cirkelträningsyta med maskiner och ljus som visar när du ska byta, en crossfitställning, kettlebells osv

Lite besviken är jag. Jag hade liksom sett fram emot hur jag skulle hitta mitt nya favvogym, ungefär så som det blev förra året då Tegelplan öppnade och jag övergav Fyrvalla. Nån sån riktig wowkänsla fick jag inte men ju längre jag var där desto bättre blev det. Den största anledningen till att jag är lite missnöjd är nog hörnan för fria vikter som är alldeles för liten. Jag kör ju mycket hantlar och skivstång och det är väldigt trångt här. Inte riktigt optimalt för mig alltså, men säkert super om man kör mycket maskiner.

Här kommer mina plus och minus (helt utifrån min träning - ingen objektiv bedömning av gymmet i sig):

+
Kul med den Crossfitinspirerade ställningen
Större än tegelplan
Ligger nära jobbet - perfekt för lunchträning

-
Ingen TV på löpbanden
Alldeles för liten hörna för träning med fria vikter
Såg inget bälte för att köra viktade dips (kanske bara var på vift?)

Kommentarer