Backintervaller utomhus

Idag blev det årets första (tror jag) utomhusbackpass! Jag vill ju också bli kung på backar i år, precis som Sara. Jag vill orka springa på fjället och faktiskt kunna njuta av det. Hur som helst, jag joggade en runda först (3.2km) och sprang sedan en 150 meter lång backe 10 gånger. Som nedvarvning mellan varje uppförsbacke joggade jag runt kvarteret tills jag var tillbaka vid foten av backen igen. Hela passet inklusive uppvärmning och nedvarvning landade på 8.46km, 48:57min (5:47).

Kommentarer

Anonym sa…
Älskar backintervaller! Var körde du? Jag brukar springa upp till Tallbacken och köra i backen ner mot skidspåren (vet du var jag menar?). Den är lång men går att dela fint eller köra på hela, sen när det är snöfritt ligger hårdaste backen i skogen intill.. då gäller det att ha "tryck" :)

Ida
SARA BORG sa…
Tallbacken, där Maria bor? Nä, vad är det för backe? Den måste jag leta upp :)