Långlubb

Dagens pass: 26.5km, 2:42tim (6:08)

Fantastiskt väder idag, verkligen. Jag drog en vända över till Frösön och det var fullt i Vinterparken och på isen. Härligt att se att så många Östersundare passar på att njuta av frisk luft och solsken. Min runda ja, först bortåt stadsdel norr och Tallbacken för att vända tillbaka mot staden och gångbron till Frösön. Höger efter bron, upp och förbi Frösö zoo och sedan ner mot Lövsta och Mjälle. Tillbaka till Badhusparken och sen längs vattnet mot Minnesgärde, Odensala, Lillsjön, Odenskog och hem. Får man säga att det går lätt att springa långt just nu?

Fast jag är inte ett dugg kaxig. Det är drygt två timmar sen jag kom hem och det har varit tungt att äta kan jag säga. Det kan kännas så efter ett riktigt långt pass. Börjar piggna till nu och ser fram emot middag senare. Då ska jag fylla på de 2000 kalorier som min GARMIN påstod förbrukades under passet. Inte konstigt att man är lite halvslut efteråt. Gött att ligga i soffan och njuta av upplösningen av Holmenkollens 5-mil. Bra lördag!

Kommentarer

Maria sa…
Oj härligt jobbat! :)
Anonym sa…
:-) /mamma