Tampas med tiden

Hur hinner ni som har barn med allt egentligen? Jag står vid spisen just nu, klockan är 20:18 för att vara exakt. Jag lagar middag. Jag funderar över hur man får allt att gå ihop. Jag menar, det funkar ju för mig för att jag inte har barn, men man behöver inte vara raketforskare för att fatta att jag måste prioritera om, ifall jag skulle få för mig att bilda familj. Jag är full av beundran för er som fixar allt. Det ska ni veta.

Min dag idag har sett ut så här:

Jobb 7-17. Förbi ICA på väg hem, kompletteringshandlar till dagens middag och morgondagens frukost.
Hemma plockar jag in i diskmaskinen och kör igång den. Plockar upp matvaror och fixar bort vissna tulpaner och sätter fram nya. Kastar i mig två rostade mackor på stående fot.
På med jackan och ut igen. Möter upp sambon och drar på banken tillsammans.
Hem
Jag byter om och drar ut och springer. Är ute nästan 1 timme.
In igen. Svänger ihop en foccacia (Marias recept hittar ni här) och in med den i ugnen.
Hoppar in i duschen medan sambon startar upp med maten. Det blir thaigryta med kyckling och massor av grönsaker. Jag kommer ur duschen och hjälper till.
Klockan är nu 20:23.
Foccacian står på balkongen och svalnar. Grytan är förhoppningsvis klar snart.
Jag vill ha min middag nu!!!
Soffmys efter maten och sen sova.
Gahhhhh, detta livspussel...

Kommentarer

Maria sa…
Ja du.... Tyvärr går söndagen ofta åt till att handla, laga massa mat, tvätta och allmänt fix. Men vi har det ändå betydligt lättare än andra småbarnsföräldrar tror jag. För vi hjälps åt med de mesta i vardagen. Vet ganska många mammor (trots att vi kommit en bit in på 2000-talet) som får rådda de mesta med hem och barn själv och då förstår jag verkligen om man inte kan prioritera så mycket träningstid....

Vad tyckte du om foccaccian? Jag tycker sen blev god :)
SARA BORG sa…
Den var supergod! Stort tack för inspirationen. Nu var den fortfarande lite varm när vi åt så jag tror den blir ännu godare kall?!