Vårda min inre snigel

Ja, det var mitt mål för dagen. En runda på ca två mil var tanken och i snigeltempo skulle det gå. Frukost på morgonen, vila och sen sticka ut vid 10. Mmmm, bra plan. Sen att det var -18 när jag klev upp gjorde ju att man började överväga att springa inne i stället. Det supersoliga vädret gjorde dock att jag helst inte ville ställa in utan jag valde att avvakta. När klockan närmade sig halv tolv och tempen fortfarande inte nått högre än -16 så bestämde jag mig för att dra ut ändå. Skulle ju bara va att vända om det inte kändes bra. Men ojoj va härligt det var. Benen kändes pigga och fina och trummade på närmare mitt vanliga mysdistanstempo än snigeltempo... Inte helt ok, men va faan, det var ju så gött!

Passet totalt: 20.1km, 1:59 tim (5:57)

Det är lite förrädiskt underlag ute nu men jag väljer ändå att springa mina långpass obroddade. Jag vill inte tumma nåt alls på dämpningen när jag springer långt, utan väljer då att ha NIKE Lunarglide 4 på fötterna. Ska jag springa kortare och lite snabbare (eller när det är mörkt) så väljer jag nästan alltid broddat på vintern.

Kommentarer