Det här med bålstabilitet

Jag kämpar verkligen med mig själv nu. Varje styrkepass bara måste innehålla minst tre bålövningar och sakta men säkert känns det ändå som om mitt mentala motstånd minskar för varje gång. Fast jag vågar inte ropa hej ännu, absolut inte. Men ändå. Man måste få fira framsteg, även om de är små :)



Igår kväll var det dags för ett besök på gymmet igen. Det var alldeles för länge sen kändes det som. Jag började med diverse superset för överkroppen och gick sen bort till en lugnare hörna för att avsluta med diverse bålövningar. Jag hade egentligen tänkt göra som Ida tipsat om, dvs att lägga in bål efter supersetet så att det blir ett triset, men det var så mycket folk i gymmet att jag inte ville riskera att bli av med "mina" hantlar och stänger.



Här ligger jag golvad på mattan och pustar ut efter att ha kört några omgångar sneda crunches. Det är väl helt ute att pyssla med sånna (?) men jag tycker att jag får grym kontakt med musklerna, det riktigt svider i sidorna, så jag brukar lägga in dem i bland. Andra övningar var:

- Traditionell planka
- Sidoplanka
- Ryggresningar
- Mountain climbers

Just i går jobbade jag igenom övningarna "traditionellt", dvs med ett visst antal repetitioner och set, men annars kör jag ofta tabataintervaller. Ladda ner appen Tabata Timer så är det bara att köra!

Kommentarer