STARK

Ja, så kände jag mig idag!


De senaste veckorna har jag på grund av tidspress mest kört ganska intensiva styrkepass där jag har jobbat med två övningar i följd utan vila, såkallade superset. Oftast har jag tränat igenom stora delar av kroppen och varvat övningar för underkroppen med övningar för överkroppen. På så sätt har det blivit både flåsigt och svettigt och jag tar slut rent allmänt ganska fort.

Kvällens styrkepass var däremot helt stressfritt och jag körde därför mer traditionell styrketräning bara för överkroppen. Det gjorde att jag kunde lasta på riktigt riktigt tungt och kötta en övning i taget. Jag jobbade med såkallade dropset, vilket innebär att jag kör en övning så många repetitioner jag orkar för att direkt utan vila sänka vikten och fortsätta med samma övning till muskeln/muskelgruppen blev riktigt trött. För första gången på några veckor kände jag mig STARK!

Kommentarer