Efter depp kommer pepp!

Ja, den här veckan har varit lite upp och ner. Först deppade jag ihop totalt när jag i måndags vaknade med rejält ont i nacke, axel och skuldra på vänster sida av kroppen. Det är sällan jag tröstshoppar men då gjorde jag faktiskt det. Ett par NIKE-skor klickades visst hem. (Hur många träningsskor behöver man???) Sen släppte det sakta men säkert och jag kunde köra ett bra backpass med Maria på kvällen.

Jag har sällan svettats så mycket på ett löpband som jag gjorde igår...

Igår deppade jag ihop igen när jag insåg att jag slöar alldeles för mycket med min träning. Det är ju inte konstigt att jag inte är i närheten av mina gamla tider när jag inte tränar lika hårda pass. En genomgång av bloggen från sommaren 2011 gjorde att jag vaknade upp, och det ordentligt! Jag drog till gymmet och rev av ett hyggligt bra intervallpass på bandet. Det var rejält stumma ben i början och en kropp med träningsvärk både här och där. Men det gick bra ändå! Jag har en bit kvar till att fixa de passen jag körde då, men det ska banne mig gå innan den här sommaren är över.

Uppvärmning (prom+jogg) 20 minuter

10 x 30 sek (4:00-3:30)
med 30 sek vila

2 min gåvila

Intervallpyramid
1+2+3+2+1 min (4:30)
med 1 min vila

Nedvarvning (jogg+prom) 15 minuter

Total tid på bandet 1 timme

Stretch (sällan förekommande, men igår var det skööönt)

Kommentarer