Hitta tillbaka till storformen

Jag vill inget hellre än att hitta tillbaka till den form jag var i 2011 då jag gjorde fantastiskt fina tider (med mina mått mätt). Till den sommaren hade jag på lite drygt ett halvår tränat upp mig från noll till en snabbare löpare än jag är idag. Jag orkar längre nu, det gör jag, men farten är inte i närheten av vad den var då. Så hur når jag tillbaka dit, jo, det enklaste är såklart att inspireras av min egen träning den sommaren. Det är precis vad jag har gjort just nu. Jag har gått tillbaka i bloggen och spanat in träningspassen från då. Vad ska man säga? Inte konstigt att jag var snabb för shit va jag verkar ha pressat mig på intervallträningen. Vad sägs om 5 x 3 minuter i 4:20-tempo?! Det låter ju sjukt jobbigt... Måste nog testa det nån dag. Jag tränade tuffare pass då, det får jag erkänna. Inte konstigt att jag var snabb.

Jag igår, då jag hittat tillbaka till gymmet för första gången på länge!

I morse vaknade jag med ben som kändes som två stockar efter gympasset igår. Jag var helt galet stel, stum och hård i muskulaturen. Lars klämde till på lårets baksida och det var som sten, haha. Nu är det bättre och jag sitter och laddar för dagens löpning. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska springa ute eller inne. Jag blev som faktiskt lite sugen på löpband nu när jag har suttit och gått igenom bloggen. I morgon tar jag en vilodag och på fredag bör jag ta mig ut på en kortare jogg för att få igång benen inför lördagens halvmara. Söndag lutar åt styrketräning. Det är väl ungefär så jag tänker mig resten av den här veckan.

Kommentarer