Sista träningen (med tjejerna) innan semesteruppehållet

(Fast Maria var tyvärr inte med idag).

Ida och jag efter 15 backintervaller!

Igår kväll var det alltså dags för den sista gemensamma träningen innan semesteruppehållet. Nu drar Ida söderut men förhoppningsvis kan Maria och jag stråla samman på några pass här i juli också. I augusti återupptar vi gruppen.

Dagen till ära valde jag gubbidubbade Salomon som gav bra grepp i elljusspåret på ÖSK

Vi joggade till en backe i elljusspåret vid Körfältet/ÖSK och körde där 15 intervaller enligt nedanstående upplägg. Efteråt sprang vi till ett lämpligt ställe för att köra löpstyrkeövningar och en båltabata, precis som vanligt. Det blev sen en liten extrarunda i behagligt tempo för att varva ner kroppen efter intervallerna. Jag ville gärna få till en mil, och så blev det!

Löpning totalt 10.6 kilometer

Uppvärmning 3.09km (6:01)

5 x backe 190 m
1:06, 1:10, 1:12, 1:12, 1:13 min

5 x backe 80 m
30, 32, 31, 32, 30 sek

5 x backe 50 m
15, 15, 17, 17, 17

Nerjogg 4.46km (6:19)

Löpstyrka (som vanligt) 3 varv
20 utfallssteg
10 grodhopp
30 tåhävningar

Båltabata

Rosa fick bli dagens färg tydligen :)

Passet gick hyffsat bra. Jag kände mig pigg och lätt i benen på uppvärmningen trots terrängdistansen igår, men sen... Jag fick helt galet med mjölksyra. På de längsta intervallerna hade jag så dåligt tryck uppför. I början av backen var jag tvungen att hålla igen för att orka ända upp och på slutet av backen var steget kasst för att jag var så trött... Sista fem intervallerna i kortbacken kändes däremot bättre. Där orkade jag vara stark och trycka i hela vägen. Steget kändes bra men kanske inte såg lika "klippigt" ut som det kändes?! Haha.

Hur som helst var mellanbacken värst. Jag vet inte om det var psykiskt eller om jag bara tog slut. Jag hade sån mjölksyra i armarna (!!!!) att det gjorde riktigt ont. Jag mådde lite illa också just efter dom pga det vilket är ytterst sällan jag på egen hand orkar pressa mig till. Att träna med sällskap är verkligen grymt bra!

Kommentarer