26.4 kilometer

...sommarens längsta pass!

Det har varit trögt med de lite längre långpassen i sommar. Två mil har gått bra och även något längre. Jag har visserligen kört på med långpannor i princip varje vecka sen maran men att få till riktig längd har alltså varit svårt. Först tyckte jag att det var så länge kvar till Lidingö så att det inte behövdes. Sen skyllde jag på att det var för varmt. Idag fanns inga undanflykter. Kravlösa veckan is the shit så jag rullade helt enkelt i väg i ett lugnt och behagligt tempo. Pausade varje kvart för vatten och varje halvtimme för salta mandlar men lät klockan rulla varje gång. Jag tippar på att jag sprang under 6:00 hela tiden, men att snittet på 6:18 kommer av mina vilor. Jag hade vätskebälte istället för min ryggsäck. Ett bälte av typen som man har när man åker längdskidor, som man måste knäppa av sig för att dricka ur. Så vilorna blev längre än i vanliga fall på grund av detta. Skönt pass och skönt att känna att jag faktiskt utan större ansträngning fortfarande kan springa långt!

Kommentarer