Veckans träning

Mån: Distanslöpning terräng 6.1km, 33:19min (5:28)
Tis: Transportlöpning 6.7km + kettlebellsstyrka (helkropp)
Ons: VILA
Tors: Distanslöpning 5km + överkroppsstyrka
Fre: VILA
Lör: Löpning långpass 26.4km, 2:46:15 (6:18)
Sön: VILA

Den här veckan har jag tränat lite lugnare pass och dessutom klämt till med tre vilodagar. Kroppens känns superfin just nu faktiskt och jag är hungrig på tuffare löpträning igen, precis den känslan jag ville uppnå. Det börjar dra ihop sig till tävlingar snart igen; Vasastafetten är närmast om två veckor, Tjejmilen efter ytterligare två veckor åsså sist ut Lidingöloppet tre veckor efter det. Jag har inte bestämt mig riktigt än om jag kommer att satsa mest på att försöka komma ner på 45 på Tjejmilen eller om jag fortfarande ska tro att jag har chans på 2:48 på Lidingö. Jag tror faktiskt inte att jag har kommit upp i sån terrängkapacitet än att det senare är möjligt i år, kanske får jag skjuta upp det målet till 2014. Rimligt bör vara att komma in nånstans runt 3 timmar i alla fall.

Kommentarer